Oefeningen

donderdag 22 september 2011

"Walnoten oosten"

Het is weer walnotentijd!


Wij hebben twee Walnotenbomen, en daar vallen weer  volop  noten af, die moeten  dus weer opgeraapt worden, maar dat val niet mee als je weinig adem hebt!
Nou daar heeft mijn man wat op gevonden!

                                                             Zien jullie wat dit is?

Juist,,, een wasbolletje,  die miste ik al!!!!!!!!
Dit wasbolletje timmerde hij op een stok,  en zo kan hij nu de noten oprapen, en het gaat buiten verwachting goed!
Voor diegenen die denken dat ik nu niet wassen kan, er is nog wel een bolltje over hoor!




                                                                    Hebbes!

Het quilten van de huisjesquilt is even op een laag pitje gezet, want schoondochter Mathilde wou zo graag een gebreide omslagdoek, die ben ik nu voor haar aan het breien!

 
Voor de afwisseling is dit ook héél leuk om te doen, maar je moet wel blijven tellen, anders wordt het een grote broddellap!
Op de deur van het "opkamertje" heb ik een briefje"niet storen" opgehangen zodat ik rustig kan breien, ha, ha, ha!!!
Dit was het dan weer, tot de volgende keer!

       Groetjes van Betsie!

6 opmerkingen:

Unknown zei

Heerlijk walnoten
Ik wil ook wel een notenboom
En een wasbolletje voor het oprapen heb ik ook nog wel
De omslagdoek word mooi
Groetjes Gea

quilting Jeannet zei

Wat een geweldig idee Betsie voor die walnoten! mijn moeder raapt ze ook zo graag en die heeft COPD, dus tja, dan weet je het wel, ook altijd ademnood....ik zal het eens opperen hier.

groetjes, Jeannet

Annemarie zei

Dat is heel slim bedacht! Heerlijk walnoten! Ik vind de huisjesquilt die je aan het quilten bent prachtig! Succes met breien! Groetjes, Annemarie

Auckje zei

Zag uw wasbolletje om noten te rapen. Hier in de Dordogne (Frankrijk) gebruiken ze een soort draadbal met een haak. Die bal zit aan een stok. Je kunt dat ding over de grond rollen (het lijf gewoon rechtop)en op die manier komen de noten er vanzelf in. Door op een haak te duwen, gaat die bal open en vallen de verzamelde noten bijvoorbeeld in een emmer. Heel handig!

Auckje zei

Nog even een keer. Ik heb een filmpje op youtube gevonden met een 'ramasseuse des noix' of tewel de notenraper. Komt ie: http://www.youtube.com/watch?v=oOYUDWD6nG0&feature=related
Succes,

Anja zei

Wat een mooie omslagdoek. Mag ik vragen wat voor garen je gebruikt en waar je het patroon vandaan hebt? Ik wil nl. zelf ook graag zo'n omslagdoek breien...

groetjes Anja.